Posted on: augustus 5, 2022 Posted by: ajwadadel Comments: 0

Een van de superfoods van de natuur is de dadel. Ze hebben een grotere impact wanneer ze op een lege maag worden geconsumeerd. Lees dit artikel om meer te weten te komen over deze voordelen.

 

De voordelen van dadels eten zonder eten

Heb je je ooit afgevraagd of het eten van dadels op een lege maag voordelen heeft? Maar ik ben hier om het je te vertellen! Ze versterken je immuunsysteem en kunnen zelfs helpen bij gewichtsverlies, huidverheldering en haarglans!

 

Een fantastische bron van voedingsvezels zijn dadels.

Voedingsvezels zijn overvloedig aanwezig in dadels. Er zit 12 gram vezels in een portie van 100 gram (ongeveer zeven dadels), wat meer is dan de helft van de dagelijkse hoeveelheid voor vrouwen. De meeste vezels per portie fruit worden gevonden in dadels.

Een verscheidenheid aan vitale vitamines en mineralen, zoals calcium, kalium, ijzer, magnesium en vitamine C, zijn ook aanwezig in dadels. Ze kunnen alleen worden gegeten of worden gecombineerd met amandelen voor een voedzame snack, omdat ze ook van nature zoet zijn.

 

Dadels zijn voedingskrachtcentrales omdat ze een geweldige bron van oplosbare en onoplosbare vezels zijn. Om de vezels te krijgen die je nodig hebt, hoef je niet veel dadels te consumeren; niettemin, voor een optimale algehele gezondheid, zou u veel ander vers fruit, groenten en granen moeten consumeren. Ze kunnen ook vers of gedroogd worden geconsumeerd.

 

Dadels kunnen je kracht vergroten.

Vanwege hun hoge suikergehalte en het vermogen om energie te leveren zonder meer suiker of cafeïne aan je dieet toe te voegen, zijn dadels een fantastische energiebron. Ze zitten boordevol mineralen, zoals kalium, die je de hele dag op de been kunnen houden. Ze zijn een voedzame keuken die zeer gunstig is voor uw gezondheid.

 

Omdat dadelsiroop een natuurlijke zoetstof is, kan het je ook de energie geven die je nodig hebt door suiker te vervangen. Het is gemaakt van gedroogde dadels die tot een pasta zijn vermalen en een aantal uur zijn verwarmd totdat het water helemaal weg is en een stroperige substantie achterblijft. De smaak van dadelsiroop is vergelijkbaar met melasse en karamel. Pannenkoeken of wafels kunnen er mee gezoet en gebakken worden.

 

Dadels kunnen helpen bij het afvallen.

Dadels zijn een cruciaal onderdeel van elk dieet. Ze omvatten mineralen zoals magnesium, kalium en ijzer, evenals de suikers glucose, fructose en sucrose. De vezels van dadels helpen bij het reguleren van de spijsvertering en het stimuleren van de stofwisseling. Dadels kunnen u ook helpen gewicht te verliezen, omdat hun natuurlijke suikers uw insulinespiegels kunnen verhogen en uw gevoel van volheid kunnen verlengen. Omdat ze de opname van lipiden beperken, verlagen ze ook het cholesterolgehalte.

 

Dadels hebben eiwitten.

Hoewel we misschien meer gewend zijn aan de voedingsstoffen in groenten en fruit, gaat hun impact veel verder dan onze lichaamsvetopslag tot in het centrum van onze cellen. Het blijkt dat dadels een goede bron van eiwitten zijn, wat helpt bij spiergroei en -herstel. Dadels bevatten ook fructose en suiker. De fructose en sucrose van dadels worden ook afgebroken tot glucose, dat het lichaam als brandstof gebruikt.

 

Vitamine A, dat cruciaal is voor de vorming en ontwikkeling van het oog, is overvloedig aanwezig in dadels. Daarnaast bevat het vitamine B-6, wat belangrijk is voor de ontwikkeling van rode bloedcellen en de gezondheid van het immuunsysteem. Dadels leveren een aanzienlijke hoeveelheid ijzer en meer calcium dan melk.

Leave a Comment